Tårta på tårta



I helgen har vi kalasat med familjen. 31 år har vi firat jag och Selma. Om jag ska sammanfatta mina känslor över att ha passerat 30 så säger jag bara: det är okej att fylla 30! men inte 40 ;) Man tror lixom aldrig att man själv ska fylla så mycket. Det är bara andra runt omkring som fyller 40, 50, 60.

Vad man ska bjuda på är alltid lite klurigt. Men jag är inte besviken över mitt val. Tvärtom.
Italiensk smörgåstårta och chokladmarängtårta. Båda recepten är från grymma Kryddburken.

Kommentarer
Postat av: Therese

Wow! Imponerad! (som vanligt när Frida står i köket;) Den där chokladmarängtårtan är nog det smarrigaste jag sett på länge. Nästan tur att jag inte var där för då hade det varit svårt att hålla den mjölkfria dieten:)

Postat av: T...igen

Ps. Love your earrings!!

2010-05-05 @ 08:30:14
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Solan

Fraijdan!!! Jag blir så imponerad! Och glad - för nu vet jag vad det blir för göttigt när vi ska fira maken på fredag. Italiensk smörgåstårta! Har skrivit ut receptet. Tusen tack! :)

2010-05-05 @ 08:41:57
Postat av: smäm

mycket trevligt och gott kalas :D

2010-05-05 @ 09:27:34
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Mmm mumsigt värre :) Grattis till er!

2010-05-05 @ 09:56:51
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: moder

tack för kalaset. Fantastiskt gott

2010-05-05 @ 18:09:59
Postat av: DEC

Ja, eftersom jag fick smaka marängtårtan och den var god är det ju bara att prova smörgåstårtan också! Jag vet ju att dina recept brukar vara bra, är fortfarande beroende av de där chokladkakorna med muscuvadosocker....mmmm

2010-05-05 @ 20:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback