Mat - Veckans bloggtema

Mitt förhållande till mat har varit som en överkokt makaron. Med andra ord inget vidare.

Året jag gifte mig kunde jag knappt steka köttfärs. Jag kunde inget om matlagning. Jag gillade inte mat. Darrade som ett asplöv på mornarna innan jag käkat min frukost.

Under mina två graviditeter fick jag ofta helt galet ont i min vänstra axel när hungern slog in. Enda sättet att bli kvitt smärtan var att äta. Jag kontaktade en dietist för lite inspiration. Besöket blev en besvikelse. Med ett 6-pack energidrycker under armen lämnade jag henne för att fortsätta mitt oinspirerande matliv.

Helt sjukt att man som gravid och desperat av mattips blev erbjuden energidrycker hellre än kostråd. Borde sadla om och bli dietist så det blir någon ordning, haha.

Jag insåg att ingen kunde hjälpa. Jag tröttnade på att inte ha kontroll över maten. Ville veta vad maten gör med min kropp.  Vad är det som gör att man blir sötsugen direkt efter maten? Varför blir jag snurrig och slö i kroppen efter jag ätit vissa måltider?

Så jag började googla recept som en galning och genom ett möte med en underbar före detta
"fetknopp" till bloggerska inspirerades jag och leddes till vetskap om hälsosammare mat. Nu har jag börjat gilla mat…

Veckans bloggtema är "mat". Du hittar temat hos Mymlan.

Kommentarer
Postat av: smäm

fick du energidrycker istället för kostråd? haha, vilken kotte till dietist!

Postat av: Mikaela

Åh vad kulö att höra! Anna är ju en sann inspiration också, hennes kokböcker är fantastiskt fina!

2010-03-24 @ 09:56:35
URL: http://njutmaten.blogspot.com
Postat av: Anna L

Rackarns, vad du är duktig (på mycket, men även) på att skriva! Om du nu ska sadla om, kanske det kunde bli till matskribent?!

Kram, fina Frida.

2010-03-24 @ 19:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback