Levande föda



Man kan visst grodda det mesta. Frön och bönor visste jag.. men mandlar!? Det måste provas.
Det som framförallt lockar mig till att grodda är den explotion av vitaminer och näringsämnen som fröet/bönan får, till skillnad från vad den har som "dött". Mungbönan är det jag helst gror. Det är smaskens och dessutom helt sjukt mättande.

Igår fick jag en liten hampapåse på posten som jag beställt över nätet. Den ska tydligen vara smidig för groddning. Påsen hänger nu på en krok över köksbänken med en deciliter nyduschade mungbönor.

Kommentarer
Postat av: M

Tjusigt fat som mungbönspåsen ligger på!! Håller med; mungböner är gott och nyttigt

2009-07-28 @ 17:24:37
Postat av: D

Men så coolt! Detta har jag aldirg prövat, berätta mer, jag blev så sugen på att prova. /Désirée

2009-07-28 @ 21:08:42
Postat av: smäm

vilken smidig pase! mungbonor var inte igar. nu blev jag sugen pa att satta nagra i vatten!

Postat av: Magdalena

Den där påsen verkar smidig att grodda i. De senaste gångerna jag gav mig på detta misslyckades jag faktiskt så påsen kanske är nåt att köpa med till Cypern?

2009-08-02 @ 00:04:48
URL: http://www.anderas.com/privat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback