Mors Dag - väskkort nr 1


Nästa söndag är det Mors dag. Jag har gjort tio olika väskkort som man kan lägga något i. Kortet är enkelt och ganska snabbt gjort även om det inte ser ut så :) Jag har skissat upp en mall på hur man ska skåra i ett fyrkantigt papper. Har även gjort ett
YouTube-klipp när jag satt ihop en av väskorna. Detta är väska nummer 1.


 

- Biga de svarta streckade linjerna på ena sidan av pappret.
- Vänd sedan på pappret och biga de rosa streckade linjerna på andra sidan.
- Vik sedan alla veck med den “bulliga” sidan inåt.
- Skär bort hörnen så blir det inte lika tjockt med papper när man viker ihop väskan.
- Skär tlll ett lock som är 10x 11,5 cm. Biga två skåror mitt på locket med 1 cm mellanrum.
- Skär till ett handtag som är 1,5 cm. Sätt fast det med två brads (en hatt med två vikbara "ben").
- Sätt självhäftande kardborreband eller magnet för att stänga locket.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Holm

Vad fina häftiga kort! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback