Grattiskort i brunt


Det finns papperskantstansar som man kan använda runt ett helt papper. Som denna
söta blomma från Martha Stewart till exempel. Man stoppar pappret i en typ hålslagare och trycker till. Sedan måttar man med figurmallen på sidan för att få motivet att bli rätt.



Detta har jag använt: Kantstans, grattisstämpel från Reprint, vitt embossingpulver (ska fixa det till shoppen), prickigt brunt sidenband, fjärilstans 3-in-1 från Martha Stewart, mellanstor fjärilstans också den från Martha Stewart, mönstrat papper My Mind's Eye, brunt enfärgat papper cardstock, creme enfärgat papper cardstock.


Inuti har jag ett runt papper med söta kanter som jag tryckt ut med en metallform som kallas "die" från Marianne Design. Jag stansar ut den med hjälp av en maskin som pressar metallformen mot pappret. Cuttlebug heter maskinen. Måste visa hur den fungerar i ett framtida inlägg. Grasttisstämpeln inuti är från Reprint.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Mycket snyggt kort i min favoritfärg, brunt!

Postat av: Malin/malwa

Så många fina kort!!! (Gillar speciellt ugglan en bit ner. ;) )



Och så många vackra smycken! Me like a lot! <3

2012-08-13 @ 22:25:35
URL: http://scrapsofmalwa.blogspot.com
Postat av: mojo

läckert

2012-08-14 @ 19:58:25
Postat av: smäm

Snyggt snyggt snyggt!

2012-08-14 @ 20:07:11
URL: http://smäm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback