Sätta upp nya mål



Jag gillar att ha mål framför mig. Det gör att jag minskar risken att hamna framför tv'n. Något jag missat är ju att ha en belöning när jag väl nått dit. Det kanske kan göra att jag slappar lite mindre när energin är på botten.

Förutom att jag ska ägna mer tid till shoppen funderar jag över några fler saker att tänka till lite extra på.
En sak som jag framför allt måste ta tag i är sömnen. Jag är verkligen sämst på att gå och lägga mig i tid. Det kanske vore något att sätta upp som ett av målen, att gå och lägga mig innan 22.30 tre gånger i veckan.

Skulle också vilja läsa lite mer framöver. Så då passar det ju bra att kombinera tidig sömn med en halvtimmes läsning.

Du som är sugen på att sätt upp egna mål för våren. Ett tips:
1. Ta fram ett vitt papper och en penna och skriv upp allt du ska åstadkomma fram till midsommar.
2. Vik ihop lappen snyggt och lägg den i fickan - låt sedan lappen följa med från plagg till plagg under våren så att du alltid blir påmind om målen.
3. Längst ner på lappen skriver du vad du får om du når dina mål (mycket viktigt)

Läs mer om hur du kommer tillbaka i rätt gängor efter ledigheten.

Kommentarer
Postat av: Mojo

Tack för tipsen. Jag behöver också gå och lägga mig i tid.

2010-01-03 @ 21:46:56
Postat av: Moster

bra att sätta upp nya mål :)

Postat av: Miaj

oj, jag menar naturligtvis inte moster.. hehe

2010-01-03 @ 22:00:07
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: smäm

mycket bra tips. thnx!

2010-01-03 @ 22:27:31
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback