Godis på mackorna

Man blir så svampsugen så här års. Vi drog ut till skogen en stund i eftermiddags för att hitta lite pålägg till våra kvällsmackor. Molly drogs till alla färgglada svampar till att börja med. Det va ett pyssel att få henne att förstå att det var en viss sorts svamp vi ville plocka. Till slut hajade hon och det blev Molly som hittade de flesta svamparna. Det va så sött när hon hittade sina klungor.. hon pekade och andades snabbt, skrek och tjoade.. (precis som mamma gjorde när hon hittade sin första klunga hehe). Hon har helt enkelt rätt längd för att se dom gula fötterna. En liter trattisar nöjde vi oss med innan vi sa bye bye till skogen.

Kommentarer
Postat av: Solan

Hahaha, så sött! Men det är rätt, jag tog med mig tjejerna ut i svampskogen när de var små. I dag följer de mer än gärna med ut och letar svamp. Hann tyvärr inte i helgen, men nästa så ...

2008-09-08 @ 08:27:46
Postat av: D & E

Så gulligt av Molly att bli så entusiastisk över all svamp. Hon har verkligen rätt i att bli det. Svamp är ju godis! VIlken lyx!

2008-09-08 @ 10:36:47
Postat av: mojo

självklart kommer M bli en svampplockerska med en sån moder

2008-09-08 @ 20:40:38
Postat av: Jemima

Ååh, så söt hon é! :D

Jag såg en bild och oj, vad långt och fint hår hon har! :)

Ville också säga att jag saknar er och hoppas att vi kan träffas snart!

När är vernissaget?

Kram Jemima

Postat av: ZiiiiM

hihi, molly ar sin mor upp i dagen. miss molly /sara

2008-09-10 @ 13:01:43
Postat av: bengt

Jag minns när du och jag plockade kantareller i Alingsås. Kul att Molly gillar att gå i skogen och leta.

2008-09-10 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback