Trötta dagar

Jag har börjat jobba igen. 60%. Efter att ha varit hemma i 1½ år med Molly är det en STOR omställning att sitta på kontoret igen. Jag som sällan känner mig trött är nu döttstrött redan klockan 21 på kvällarna. Har även tappat all inspiration och ork att göra något när jag kommer hem. Tänkte att det skulle kännas att börja jobba igen men jag trodde nog inte att det skulle ta musten ur mig helt. Får verkligen hoppas att jag kommer in i det och att det bara är i starten det känns såhär :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Vännen, jag förstår att det är tufft. Det måste ju vara värsta omställningen. Men om du ger det lite tid så kommer du säkert snart hitta tillbaks till inspirationen och orket. Skickar en kram!!

Postat av: christine & alice

Ja du är verkligen duktig! Imponerad!!

2008-09-10 @ 22:32:28
URL: http://myalice.blogg.se/
Postat av: D & E

Förstår att du känner dig trött. Arbetslivet är så annorlunda än den egna tiden hemma med barn. Du kommer in i det ska du se. Omställningar tar tid. Du är duktig Frida! Du har ju ändå haft sån inspiration till annat medans du varit hemma med Molly, så nu behöver du nog bara bli lite varmare i arbetskläderna, sen kommer nog inspirationen tillbaka! /liten arbetsmyra

2008-09-10 @ 23:00:03
Postat av: SMÄM

Vi kan byta om du vill? Jag hade behövt ett jobb.

2008-09-11 @ 11:29:46
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Jemima

stackare. du kommer nog in i det. kramar!!

2008-09-11 @ 17:34:29
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: mojo

Don´t give up, men arbetet suger framförallt denna årstid när det är ruggigt, fuktigt, grått och kallt

2008-09-11 @ 17:48:53
Postat av: Malin

Känner igen det där, känner ju likadant nu också men det är nog värst första återkomsten. Jag kommer nämligen ihåg att det gick över ganska snart så man får hålla ut ett litet tag. Kämpa på :o)

2008-09-12 @ 11:30:24
URL: http://rodgrind.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hoppas att det börjar kännas bättre med jobbet. Det är ju inte så konstigt att det känns ovant när man varit hemma 1 1/2 år. Jag är glad att jag har lång tid kvar innan jag behöver börja jobba. Eftersom jag fortfarande är sjukskriven så har jag ju all mammapenning kvar med Wilford. Kul att det finns nåt positivt med sjukskrivningen. :-)

När flyttar ni ut hit? :-) Du får ni gärna komma över o fika! :-)

Kram!

2008-09-15 @ 17:37:28
URL: http://www.wallmyr.blogspot.com
Postat av: Bengt

Ta det med ro. Det är lätt att säga, men det kommer snart lugnare dagar, även om det kan ta ett tag.

2008-09-19 @ 15:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback