Morgonpigg Molly - mindre pigg mamma

image239

                            

Molly har blivit såå morgonpigg! Det har inte jag blivit! Försöker förgäves fylla hennes säng med leksaker bara för att få sova några minuter extra. Men hallå, det är ju hur trist som helst att leka i sängen.

Har upptäckt att Molly tycker det är kul att stoppa in olika saker i tvättmaskinen. Mina husnycklar, leksaker, lypsyl ...
Som tur är har jag hunnit upptäcka det innan jag satt på en tvätt. Oftast lägger hon in något när jag öppnat luckan för att senare ta ut tvätten. Blev lite fnissig när jag hittade en pärlpåse idag. Hon fick nämligen lov att låna några påsar att leka med under dagen. Eller snarare vägrade att lämna tillbaka dom när hon lyckats roffa åt sig dom. Hon kanske gömde en påse i maskinen för att fortsätta leka med den i smyg imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men å, vilket litet (pyssel-)hjärta!
Och nu till nåt mindre gulligt: när vill hon gå upp?..

2008-03-10 @ 21:44:41
Postat av: Frida

Hon vill gärna gå upp 4.30 om hon får. Men usch icke... hon får stå å gapa en stund.. sen får hon välling.. sen lite leksaker.. sen stå å gapa om å bli upplockad och sen tar jag med mig täcket ut till vardagsrummet och lägger mig på golvet och halvtittar på när hon leker. Så om jag har tur ligger jag på vardagsrumsgolvet kl 6.

Postat av: Christine & Alice

Vilken skön tjej du har!! Hon ser verkligen uttråkad ut på korten, och vilken smart brud som gömmer leksakerna i maskinen, det var säkert super uttänkt! Tänk när prinsessorna va små och vi lyfte upp babygymmet i sängen om dom vaknade för tidigt. Det var lugnare tider det!!

2008-03-10 @ 21:54:07
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: SMÄM

minigeorge!!! hon måste ju låta mammsen sova! taskigt å vakna tidigt ;)

2008-03-10 @ 21:54:52
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: D & E

Oj, låter lite plågsamt Frida. Men du verkar vara otroligt snäll som lägger dig på golvet i vardagsrummet iallafall. Själv är jag världens tristaste morgonmänniska, tänker nog inte en enda positiv tanke före klockan 08:00....
Fnissade så åt Mollys påhittiga gömställe. Elise brukar i tristess tror jag, ta ner alla sina blöjor från hyllan som hon nu når och stoppa dem i tvättmaskinen. Håller med Christine, det har funnits lugnare tider om man så säger =) (men det finns massor av kärlek trots tidiga mornar och bus) /D

2008-03-10 @ 22:51:43
Postat av: Solan

Hahaha! Gulliga Molly! Stackars, stackars Frida. Men det ska väl vara Molly till och få upp dig på morgnarna. ;) Har ju hört om diverse olika knep tidigare ... Vi får väl hoppas att det vänder! Om inte annat kan du se fram emot tonåren ;)

2008-03-11 @ 08:01:59
Postat av: Anna

Elise har ju alltid varit tidig, om man säger så. Mennyligen kändes det som att nu får det vara slut på det roliga, eftersom hon dessutom vaknade regelbundet under natten. Så vi började med senare läggning samt mindre sömn under dagen, dvs nu får hon sova en timme mitt på dagen och sen väcker vi henne (visserligen är hon snart två år och inte ett). Och faktiskt, peppar, peppar, nu sover hon (nästan alltid) hela natten samt vaknar en dryg timme senare. Ljuvligt. Som vi har väntat!

2008-03-11 @ 10:00:53
Postat av: malinÅ Vega

Dessa morgonpigga töser,,,jag har lagt om en taktik,,,så peppar peppar så sov hon nu två mornar till 7,30,,,puh
Berättar mera om den taktiken på torsdag,,,hahaha
Hon e ju ett riktigt charmtroll
på bilderna och tänk så smart hon är som redan har gömställen,,hihihi
KRAM MALIN

2008-03-11 @ 11:36:08
URL: http://rackarungar.blogg.se/
Postat av: Faster Jemima

Men Molly då! Låt mamma få sova lite! ;)
Men ååååh vad söt du är, Molly.

2008-03-11 @ 15:49:35
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: mojo

Lilla ängelpärlan. Klart att du ska få upp morsan. Hon behöver tränas i att stiga upp tidigt. En idog kvinna jobbar jämt och är barnens och mannens bästa piga. Inte ligga på latsidan, då kan hullet växa och hemmet gro igen.

2008-03-11 @ 18:22:52
Postat av: Dress Like a Princess

Aaaw så söt

2008-03-12 @ 20:01:05
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback