Små ting som gör underverk

Jag tycker det är så roligt med makeup-artister. En del ser ut som de snubblat ner i sin foundationflaska och vissa ser bara helt fantastiskt naturliga ut. Jag föredrar den senast nämnda sorten. Då känner jag mig trygg med personens tips och råd.

Jag och Tina hängde på Stylelab ikväll dit vi var inbjudna på en makeup kväll. Jag hade såklart inte planerat att göra några inköp men det var helt omöjligt att avstå. Jag stötte på den sjukaste concealern någonsin. Har aldrig riktigt lyckats köpa en concealer som täcker mörka ringar under ögonen utan att det syns och utan att behöva dutta in den. Den här smälte in i huden i ett nafs och täckte rejält bra  men osynligt. Makeup ska vara osynlig tycker jag. Det tyckte kvällens makeup-artist också. Hon var så vackert sminkad. Högsta betyg till henne. 

Kvällens lyckade inköp:
1. Hårspänne, 2. TIGI concealer, 3. TIGI Kajal

49575-9


Kommentarer
Postat av: SMÄM

Kan man köpa den där concealern i efterhand? I WANT!

Postat av: Tina

Idag känner man ju sig verkligen skitsnygg eller va säger du!? :) Nämen... klart ett lyft med concealern! Testade ögonskuggorna oxå, riktigt snygga! Men den lila får nog bara vara med på fest... lite väl glittrig!

2006-04-28 @ 13:53:20
Postat av: Anna

Hm, Frida,jag hade eg. också velat gå. Men nu för tiden blir det lite si och så med kvällsaktiviteterna... Bebistrött. Men - jag är på ständig jakt efter en concealer, så den där lär jag prova! Vilken färg/nyans tog du?

2006-04-28 @ 21:20:37
Postat av: Frida

Synd att du inte kunde vara där. Det kan vara lite skoj att få gratistips, men man kan ju inte vara på allt ;-)
Det fanns två nyanser på concealern. Den ljusa passade bäst till min hudton. Den hette bara "light". Du lär ju gå dit och prova den. Lovar att det är värt det.

2006-04-29 @ 00:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback