En något pinsam upplevelse

49575-12

Jag är beroende av tidningar. Gick in på pressbyrån i dag och skulle inhandla några roliga exemplar. Så här vid löning är det extra lätt att unna sig en bunt. Som vanligt står jag och bläddrar lite försiktigt igenom de tilltänkta för att se om de är något vettigt innehåll denna månad. Jag vill gärna att det skall finnas något speciellt för att jag ska slå till. Kioskkillen kommer med sopkvasten till hörnan där jag står. Efter en stund säger han att man inte får läsa i tidningarna. OOPS! - Pinit - Man tror ju aldrig att de ska säga till. Sur och snopen ber jag lite lätt om ursäkt och muttrar minihögt till honom "om man ska köpa fem tidningar vill man ju veta om det finns något att köpa dem för". Det blev bara två tidningar.

Efteråt har jag funderat vidare på det. Visst kanske det är stöld att bläddra igenom tidningen. Men jag stannade aldrig upp och läste något. Jag ville mest kika på bilderna. Om man går till en klädbutik får man prova plagget man tänkt köpa. Lite så känns de med tidningar också. Jag vill provkika för att se om just detta nummer passar mig. Men okej, jag får väl förstå att det är annorlunda i tidningsbranschen.


Kommentarer
Postat av: SMÄM

Vem läser tidningar? Det är ju bilderna man kollar på =)

Postat av: Trace

Hihi. Jag har varit med om samma sak och håller helt med dig. Självklart måste man få ta en titt innan man betalar. Ingen hinner väl läsa en hel tidning ståendes i butiken?! Stupid!

2006-04-30 @ 18:52:58
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: Hemmamamman

Absolut! Jag sällar mig också till de som håller med dig. Man måste ju få valuta för pengarna...å det vill man veta innan...jöööö

2006-05-01 @ 23:16:11
URL: http://rodgrind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback