Att börja ett album - Project Life


Det är jätteroligt att ha kommit igång med familjens fotoalbum. Jag längtar lite framåt då jag har några blad att bläddra i. Att få känna hur det känns att titta tillbaka på minnen som kommer att fastna bara för att det finns något att titta på. För mina barns skull, för att dom älskar att se glimtar ur deras liv som bebisar från denna blogg. Vet hur glada dom skulle bli att få se sig själv på bilder. Livet. Minnas livet.
 
Detta är min plan för att fylla mitt album...
 
Jag har:
1. Album från We R Memory Keepers
2. Plastfickor Design A
3. Core Kit 5TH & Frolic Edition - Detta är alla anteckningskort som jag kommer behöva när jag vill berätta något om bilderna jag tagit. De ska sitta i de små fickorna. (Så glad att det fortfarande fanns kvar att köpa)
 
Dessa 3 appar kommer jag att använda i min vardag.
1. Momento app - Föra dagliga anteckningar antingen när det händer direkt så jag inte glömmer eller precis innan jag somnar om det är något som är av värde att komma ihåg. Jag har ställt in så att appen påminner mig varje dag kl 20.00. Den tiden har funkat bra för mig. Sedan kommer jag kolla tillbaka och lägga in de anteckningar som passar i albumet.
 
2. PicFrame app - Framför allt kommer jag använda detta när jag tagit stående bilder som jag vill göra mindre så att de får plats i de små mittenfickorna i Plastficka A. Använder mig av formatet 3:2 som man ändrar längst upp till höger. Sedan framkallar jag ett liggande 10x15 med två stående bilder på samma bild. Livet är bra lätt när det gäller alla hjälpmedel vi har nu :)
 
3. Afterlight app - Så bra och lätt app att redigera ljuset i bilderna. Tackar syster för det app-tipset. Kommer bara att använda mina bilder som jag tar med min iphone och ibland är ju ljuset skräp. Ofta ljusar jag upp en bra bild på en gång när jag tagit den bara för att jag vet att jag vill ha den. Annars om jag har tid går jag igenom dagens bilder innan jag somnar. Tar ju bara några minuter.
 
På måndagar är min plan att jag ska föra över alla veckans bilder i datorn "Bilder/2014/Januari/Vecka1". Första gången i livet som jag mappar mina bilder. Det här känns så bra!!! Då tror jag att det kommer bli jättelätt om/när jag nu hamnar efter.
 
Kolla in den här videon eller läs hos grundaren själv om du är intresserad av Project Life och att börja göra ett eget album.

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Tack för inspiration och tillgång till fina kort till början på året! Jag har just gjort en post på min blogg med dina journalingkort och nämnt dig, ifall någon hör av sig och frågar. Eftersom jag var inne och printade ganska omgående fick jag en väldigt konstig storlek, men det var inte förrän jag redan hade klippt och klistrat som jag såg någon annan ha större storlek som jag fick för mig att gå tillbaka till filen på Facebook och ta reda på ditt namn och be om hjälp. DÅ såg jag att dt fanns en ny version...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback