Snart är det jul igen


Julen börjar närma sig med stora steg. Om det ska bli några julkort skickade i tid i år är det bäst att börja nu :) Jag tycker det är så mysigt när man har lite tid på sig att pyssla. Fick hem en grymt go
snöflingestans igår. Den är hela 5,8 cm stor. Tycker den passar perfekt på ett kort som är 10x10 cm.


Jag har skurit ut en brun kortbas 10x20 cm i "kraft"papper som jag bigat på mitten med den rosa bigkniven. Sedan har jag skurit ut en röd del som är 8x8 cm och en sandfärgad del 8,6x8,6 cm.


Jag har rundat alla hörn med en hörnstans.


Tejpat den sandfärgade delen och satt fast på korbasen.


Här har jag knytit en rosett av hampasnöre runt den röda pappersdelen. Därefter tejpat på baksidan och satt fast.


Älskar denna maffiga snöflinga :) Här har jag stansat den i brunt "kraft"papper.


Med EC Shape Studio Tool Scalloped 25 mm och en epoxybubbla gjorde jag en knapp med god jul text från ett av mina ark jag gjort till stansen.


På med lite 3D puffkuddar för att få lite höjd på kortet.

 

Kommentarer
Postat av: smäm

Snyggt!

Postat av: Jemima

vad sugen jag blir! ASFINT!

2012-11-14 @ 19:34:20
URL: http://miaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback