Grattiskort i grönt



Funderar lite över att ordna några kurstillfällen i kortmakeri i höst. Gjorde ett kort i går som jag tror passar perfekt om man inte provat göra kort någon gång. Det är lagom med detaljer och går snabbt att göra.


Fick hem en papperskantstans i veckan från Martha Stewart -
Flower Bed Deep Edge Punch. Den är så där härligt maffig. Använde den till insidan där man skriver sin hälsning.


Detta har jag använt: Grattisstämpeln är från Reprint och jag har embossat den med vitt pulver. Kanske borde fixa ett filmklipp om hur man embossar. Det är ju så roligt och det blir så effektfullt istället för vanlig stämpeldyna. Har använt grönt papper, krämfärgat papper och mönstrat papper från My Mind's Eye kollektion Nostalgia. Papperskanterna är rundade med en hörnstans. Har satt fast grönt sidenband med dubbelhäftande tejp, gjort en separat rosett och satt dit med 3D häftkuddar. Den mönstrade papperskanten har jag sotat med med en grön ton Distress stämpeldyna Bundled Sage. Sist men inte minst har jag rivit ett jack i pappret och satt dit gröna strasstenar.

Kommentarer
Postat av: Smäm

Låter som en jättekul idé :)

Postat av: Helena, Craft and Creativity

Så fint! Härlig grön färg och många fina detaljer! :)

2012-08-11 @ 20:19:05
URL: http://craftandcreativity.com/blog
Postat av: Cornelia

Enkelt och stilrent, men jättefint! Ett perfekt kort att lära sej att göra! Lycka till med ev kursande!

2012-08-13 @ 22:21:36
URL: http://raggsocka1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback