Sprutskräck


image48image49

Jag är jätterädd för sprutor.
Jag har bävat länge inför denna dagen för idag skulle Molly få sin första spruta. Jag var rädd att jag skulle svimma om jag höll Molly själv så Marcus fick vara så snäll och smita från jobbet en stund för att vara hennes stora stöd.

Jag stod tryggt bakom Marcus rygg, höll för öronen och trodde nog jag skulle klara av sprutattacken på håll. Så sticker sköterskan den läskiga sprutan i Mollys lilla lår och hon börjar skrika som en stucken gris.

Jag fick sån kramp i bröstet och jag började gråta trots att jag höll emot allt vad jag kunde. Usch va jag tyckte synd om henne. Jag förstår inte människor som tycker det är piece of cake att ta sprutor. Jag är så nervös varenda gång och jag skäms för att jag alltid börjar gråta. Hallå - hur vuxet är det att lipa för en spruta kan man tycka? Jo tack, det är vuxet (har jag bestämt).

Kommentarer
Postat av: Tina

Stackars Molly som måste stå ut med sånt där! Usch... Sprutor är verkligen inte trevligt. Funderade på att ta spruta mot TBE genom jobbet men har dragit mig länge nu... Får samla mod ett tag till tror jag! Ha en superdag! Kram!

Postat av: Jemima

Ojdå...

2007-06-05 @ 17:14:29
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: SMÄM

sprutor är inte så skoj nej. tycker molly var duktig som fick spruta!

2007-06-06 @ 22:42:26
URL: http://smam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback