Plaskblött



Molly har skapat sig en ny (o)vana. Saker och ting i huset blir blötlagda flera gånger om dagen.
Varje gång frågar ja henne "Varför gööööör du så Molly?"
Hon svarar likadant varje gång "Ja vet inte mamma, jag vet inte".

I dag hamnade en rougeborste i hennes mjölkglas. Annars hamnar det munspel i mitt saftglas, mina nygjorda örhängen i vatten, uthälld ramlösa i min förvaringspåse på tåget, fylld vattenkanna plaskblött ut på golvet, batteridriven vovve i badkar, handdukar i badkar, dekorationsstenar i mjölk, mina akvarellpennor i vatten, mina mumsiga pistagenötter som inte smakar alls lika gott osaltade och blöta till mellanmål eller julens sista nötter i en IKEA förvaringsbytta... Snabbt går det, jag hinner knappt blinka. suck. Det är mycket som ska torkas varje dag. Funderar på om det är en utvecklingsfas alla barn går igenom eller om det är ett eget drag ;)

Kommentarer
Postat av: Mojo

En nyfiken liten tjej som gillar experimentera

2010-01-02 @ 22:37:54
Postat av: smäm

jag ska ge henne ett akvarium med fiskar när hon fyller år i mars kanske? ;)

Postat av: David T

När utvecklar ungar impulskontroll?

2010-01-03 @ 09:23:53
URL: http://justanotherday.blogg.se/
Postat av: Bengt

Jag tror att Molly skall börja grodda mungbönor och vete. Då förenar hon både nytta och nöje.

2010-01-03 @ 11:39:03
Postat av: Emilie

Bright lady! Hon kan få komma hem till oss o lägga disken i blöt! =)

2010-01-03 @ 12:47:43
URL: http://www.liljelyck.se
Postat av: D & E

Tillåt mig att skratta lite. Förstår att du kan tröttna på att torka varje dag, men det är lite charmigt ändå tycker jag. Särskilt hennes svar. Klart man måste få prova och se vad som händer. En del saker flyter, en del inte, så är det ju bara =)

2010-01-03 @ 16:47:12
Postat av: tina

Hihi! Va gullligt! :)



Hoppas ni haft en bra jul! Tusen tack för det söta julkortet!



Kram på er!

2010-01-03 @ 19:07:40
URL: http://timonhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback