Vänskapsarmband

Efter att ha besökt höstens Formex-mässa för att spana in trenderna fastnade jag lite extra för ett helt nytt smyckesmärke från Nederländerna, WAITZ. Smyckena är färgstarka i en mix av läderband och knutna vänskapsband. VILL-HA-ALLT-känslan gick inte att undvika. Inspirerad gick jag vidare till de som jag inhandlar pysselmaterial ifrån. Så nu har jag knutit mig ett enkelt traditionellt vänskapsarmband av trådarna jag fick hem igår. Det var väl 20 år sedan sist. Det här blir kul att utveckla.
 
 
Här kommer en beskrivning på hur man knyter ett vänskapsband (om minnet behöver lite uppfriskning ;) Börja med den yttersta tråden från vänster och lägg tråden som en 4 över tråd nummer två och stick under trådänden in i fyrans hålrum (halvslag). Gör två halvslag på varje tråd över till höger sida. Ta den tråd som nu är ytterst till vänster och knyt med den över till höger sida. Fortsätt så tills trådarna tar slut. Knyt ihop.

Kommentarer
Postat av: smäm

Behövde faktiskt uppfriskning för minnet. Nostalgi :D

Postat av: mojo

Tack för mitt fina band

2013-08-28 @ 20:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback