Bygg en uggla i papper

Den här ugglan är jag så otroligt förtjust i. Den är så söt att bygga på ett kort. Fjädrarna och pupillen har jag stansat ut med
EC Shape Studio Tool rund 25 mm. Näbben och fötterna är stansade med en hjärtstans. Det är bara vingarna och det vita ögat som jag klippt för hand. Måste skaffa mig ett stansverktyg för dessa delar också ;) När man gör många vill man ju att det ska gå fort. Här kommer en liten beskrivning på hur man bygger denna uggla.
 

Börja med att stansa ut två hjärtan med en hjärtstans. Fäst den med dubbelhäftande tejp. Sätt en tejprad ovanför "fötterna"


Stansa ut 12 st cirklar i 2,5 cm med en cirkelstans eller klipp ut för hand. Jag har använt EC Shape Studio Tool rund 25 mm när jag stansat ut "fjädrarna" och pupillerna. Sätt tre cirklar på första tejpraden.


Sätt en ny tejprad ovanför den första och sätt dit fyra cirklar.


Gör två rader till. En med tre cirklar och sista raden med två cirklar.


Sätt fast näbben. Vik ut spetsen något.


Klipp ut två vingar och sätt fast. Vingarna har jag gjort en mall till som passar i proportion med fjädrarna (5x2,5 cm).
Här kan du ladda ner mallen på delarna till ugglan.


Har även klippt ut de vita ögonen för hand (diameter 3,8 cm eller 1½"). Har gjort en mall till dom också som passar storleken på ugglan. Sätt 3D häftkuddar på baksidan av de vita ögonen för att dom ska poppa fram lite. Den svarta pupillen fäster jag ovanpå med dubbelhäftande tejp.


Böj upp fjädrarna så de står upp något.


Sätt ugglan på ett kort. Här har jag satt den på ett bokkort. Den här ugglan passar bra till ett kort som är 10x13. cm.
 
 

Kommentarer
Postat av: smäm

Sötaste kortet i stan!

Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Asläckert. Ska lätt göras.

2012-11-03 @ 11:25:10
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Anonym

En sån cooling!

2012-11-03 @ 19:21:06
Postat av: Malin

Vad söt uggla, och vilken bra idé. Tack för inspirationen!

2012-11-03 @ 19:22:04
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: Matilda

Nämen va söööt!!! Så himla trevlig blogg, hit vill jag fler gånger!!! :)
Kram

2012-11-04 @ 17:21:19
URL: http://wwwtillevill.com
Postat av: Camilla

Fint! Men ska det inte stå cm? :D

2012-11-07 @ 14:46:19
Postat av: Frida

camilla: jo det ska ju vara cm. Ska ändra :) Tack för tipset.

2012-11-10 @ 11:06:37
URL: http://frippan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback