Berätta en historia!



Eller ska vi ta denna historien kanske ... det var en gång tre små bröder som hette Bertil, Smärtil och Fjärtil ...

Molly är inne i en fetingstor historieperiod. Det skall berättas historier kors och tvärs. Till frukosten, klädpåtagningen, tandborstningen, lunchen, i bilen, kvällsmaten, tandborstningen igen, pjamaspåtagningen, nattningen, eventuellt några om hon vaknar mitt i natten och några till där emellan.

M klarar denna historieperiod galant, men JAG ... jag verkar inte ha någon kreativ ådra ALLS för att komma på historier. Det är superfrustrerande. När jag minst anar det ska det hyvlas upp en historia och då är det oftast mycket torrt i förrådet. Jag önskar att historierna bara fanns där som ett rinnande vatten. Jag måste verkligen fylla på idéerna i sagoförrådet. Finns det någon som har ett tips?

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: DT

Bröderna grim kanske?

2010-01-29 @ 02:47:49
Postat av: smäm

åh! vilken supersöt illustration!



tips på historier: bockarna bruse, rödluvan och vargen, hans & greta, pelle svanslös...

Postat av: jenny

Haha, usch vad svårt! Mitt bästa tips är att släppa på prestationsångesten och läsa en barnbok istället. Eller dra någon städad bellmanhistoria kanske :)

2010-01-29 @ 16:26:34
Postat av: mojo

Berätta om gymet kanske

2010-01-29 @ 21:36:54
Postat av: Miaj

haha lilla Molly då.. kom hit så kan vi berätta historier för dig!

2010-01-29 @ 22:00:53
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: farmor Vånn

Kul! Minns tiden när jag själv berättade historier från fantasins värld för egna barnen. Där finns inga begränsningar. Vilken härlig tid i livet. Du får full uppmärksamhet och du kan ge Molly så mycket både av fantasi och verklighet.

Ser fram mot att träffa er. Kramar från Borås.

2010-01-31 @ 20:04:26
Postat av: D

Men å så härligt med en historieberättare. Jag inte är inte så duktig själv på att komma på sagor, men en väldigt positiv grej med Mollys berättande är ju att fantasin finns och att hon övar på språket. Go Molly! =) /Désirée

2010-02-02 @ 18:24:14
Postat av: Muffinsmartin

Tackar! Va glad jag blir :) Har du haft en bra Tisdag? :D

2010-02-02 @ 23:52:59
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Malin

jag vill höra den om Bertil, Smärtil och Fjärtil hihi

2010-02-24 @ 12:05:51
URL: http://rodgrind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback