En bra start på dagen



Jag har funderat på varför man ibland blir sötsugen efter maten trots att man är mätt.
Jag har märkt att det är stor skillnad om man äter mer fett och proteiner och minskar lite på kolhydraterna (och då ska det va långsamma kolhydrater).

Jag har själv varit lite slö med mellanmål men för Mollys skull behöver jag ju ha lite rutin på det. Så nu har jag skrivit en lång lista på en massa bra mellisar som kan vara bra att ta till när det behövs. Mellisarna håller blodsockernivån på rätt plats. Det är perfekt att ha småkidsens hälsa som morot att ordna till maten i vårt hem :)

Min frukost idag: 2 brödskivor pågens osötade Kornelle, kallrökt lax, brieost och 1 glas röd fet mjölk. Smaskens!

Kommentarer
Postat av: Smäm

Yummie, vilken lyxfrukost!

Postat av: malin

Lägg upp den braiga mellislistan jag behöver nya ideer till mellis.

Du e så duktig som äter så rätt själv kör jag på socker ;)

KRAM

2009-09-26 @ 11:11:56
Postat av: Johan

Du är duktig : )

2009-09-26 @ 12:52:21
Postat av: Moder

Vilken smaskig smörgås, ska prova brödet, var köper du det??

2009-09-26 @ 15:16:10
Postat av: David T

Ja de e skumt jag har testat o dricka proteindrinkar konstigt nog så försvinner sötsuget kanske för att proteinet bidrar till serotoninet eller nåt sånt vem vet.

2009-09-26 @ 17:28:17
URL: http://justanotherday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback