Jag vill bli kompis med loppis



Varje gång jag kliver in i mina föräldrars hem längtar jag efter att mitt eget hem va lite mer shabby chic. Jag har alldeles för sällan under min uppväxt uppskattat och förstått mammas känsliga öga för vackra gamla ting. Min mamma kan se pärlor i det som jag först bara ser som skräp.

Jag kan verkligen inte det där med loppis. Jag vill så gärna men bara jag går in på ett sådant ställe känns det som jag andas smuts. Även om jag inte petat på något känns mina händer ofräscha.

I dag har vi varit i Lysekil och vandrat förbi gamla saker som folk har förkastat. Jag har köpt flera saker. Känner mig bla göör nöjd med min nya våg. 

Kommentarer
Postat av: M

Förstår att du är nöjd med den, skulle också vilja ha en sån.

2009-07-16 @ 22:25:04
Postat av: smä

2009-07-16 @ 22:52:41
Postat av: smäm

skitfin våg! ja, morsan kan det där med fina saker.

Postat av: D & E

Men åh, jag har också upptäckt det här med shabby chic. Fick en nästan identiskt våg av min svärmor, som kommer från hennes mormor. Detn är såå fin! Och tavlan, men guldramen ... åh!

2009-07-17 @ 10:14:23
Postat av: tina

Åh, vilka fynd!! :) Va kul att ni var i Lysekil och fyndade! :) Var det hos LFF eller Missionskyrkan? Ni råkar inte vara i Kungshamn vecka 31 förresten? Då drar vi till Lysekil nämligen. Vore ju kul att ses! Kram!

2009-07-17 @ 12:21:34
URL: http://timonhome.blogg.se/
Postat av: Polar´n

Fripps, ja det var synd men vi hade det fint i sunk-Lyse istället ;o) det där fönstret lät spännande! Kom hem snart for some planning yay!

2009-07-17 @ 22:34:21
URL: http://rodgrind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback