God pastasås minus pasta



Har gjort en god pastasås idag. Istället för pasta så kokar jag quinoa till.

Har nyligen upptäkt detta lilla quinoafrö. Det innehåller en massa bra grejer. Till exempel är det mer kalcium i det än i mjölk och så är det mycket järn och vitaminer. Dessutom har det sjukt lågt GI-värde som håller blodsockernivån på plats. Inte så dumt när man behöver ha fräscht huvud när man är hemma med sina guldklimpar.

Här kommer en god pastasås minus pasta för 4 pers

Ingredienser
400 g kassler
1 liten aubergine (ca 300 g)
1 liten zucchini (ca 300 g)
2 tomater
Salt
Peppar

2 dl créme fraiche
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl riven ost
1 msk soya

Tillagning
Tärna auberginen och lägg dem i stekpannan. Tärna sedan zucchinin och lägg den i pannan.
Fräs dem mjuka i smör. Tillsätt tärnade tomater. Låt det hela koka ihop ett tag.

Riv kassler smått i en matberedare eller skär i små bitar. (Jag rev kasslern för att det skulle bli lättare för Molly å tugga. Du får välja själv :) Gott blev det å riva iallfall. Blanda ner det i stekpannan.

Blanda créme fraiche, matlagningsgrädde, soya och riven ost i en bunke.
Häll över röran i pannan och låt koka ihop en stund.

Koka pasta eller quinoa och gör en smarrig liten avokadoröra till.
(Mosad avokado blandat med crème fraiche eller philadelphiaost).

Typ!

Kommentarer
Postat av: Jemima

Du är så duktig Frida! :)

Postat av: m

låter verkligen jättegott

2009-07-23 @ 08:33:28
Postat av: smäm

är ju fantastiskt att jag kommer bli granne med en mästerkock!

2009-07-23 @ 11:15:15
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: David T

wow det verkar ganska enkelt jag ska helt klart prova detta recept tack!!!

2009-07-23 @ 17:18:05
URL: http://justanotherday.blogg.se/
Postat av: Solan

Låter supergott! Har antecknat och ska prova på (ikväll, tror jag). Vilka färdigheter du besitter, Fraijda! Jag blir imponerad! :)

2009-08-03 @ 09:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback