Tänk om min balkong kunde se lite mer växtlig ut

image280
Första växtbidraget till en trevligare balkong.

Nu när det börjar bli varmt och kroppen bara vill ut genom dörren inser jag att det är för trist att bo i lägenhet. Vi har bott här i 4 år nu och det är först i år som vi tänkt ta tag i balkongutrymmet. (Tänk att man har stått ut med en oiordninggjord balkong så länge.) Passande nog fick M ett balkonggolv när han fyllde år så nu är det bara lite grönska som saknas för att göra det lite trevligare.

Det där med trädgård och blommor känns som ett svårt område. Jag har spenderat några timmar idag på en blommaffär och tittat runt bland allt fint. Hittade några blommor och blad som jag ville försöka plantera.

När jag nu ikväll skulle mixa ihop allt undrade jag lite lätt: HUR GÖR MAN? .. för så enkelt är det väl inte att man bara häller ut växterna i den stora krukan och pytsar ner lite jord? Överlever de då? Kan man plantera om växter på kvällen? Kan man vattna och sedan ställa ut dom på balkongen första natten hos oss och låta dom frysa i den kalla blöta jorden? Kanske skulle jag gjort det imorgon då luften är lite varmare.. Frågorna förblir obesvarade i mitt huvud. Jag får chansa och se hur resultatet blir. Det vore ju svintrist om de skulle dö. Ska försöka mig på en balkonglåda imorgon. Jag vill ha smultron på balkongen. Vi borde skaffa oss en trädgård!

Kommentarer
Postat av: smäm

fint!!!!!

Postat av: Christine & Alice

Super snyggt!!

2008-05-12 @ 23:49:19
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: Therese

Haha. Skönt att höra att man inte är ensam om okunskapen vad gäller blommor och blad bland alla gröna fingrar som syns så här på vår/försommaren. Ett tips är att testa sig fram, det brukar jag göra. Sen har man ju ett bra hjälpmedel i datorn också:)
Lycka till!! (...trädgården kommer säkert snart...)

2008-05-13 @ 08:21:57
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: mojo

väldigt fint, säger som ovan "trädgården kommer..."

2008-05-13 @ 10:58:08
Postat av: Jemima

Ja, det har varit helt underbart väder!
Fint det blir. :)

2008-05-13 @ 17:05:41
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: malin

Snyggt frippan,,i allt du gör
Jag blir inte förvånat över den "rosa" pricken över I:et,,,snyggt
Ja jag längtar nu till våran flytt så man får göra lite fint,,men det blir garanterat i krukor för att planter direkt i jorden e överkurs!!!
KRAMIS MALIN

2008-05-13 @ 19:40:12
URL: http://minipeople.blogg.se/
Postat av: bengt

Oj va fint det är med lite liv på balkongen. Igår kväll planterade jag ut tomatplantor och de lever fortfarande... men det är ju lite kyla på väg men det tål de..hoppas jag.

2008-05-13 @ 20:01:12
Postat av: Pauline

Vad fint du har gjort! De överlever nog ska du se. :-) Mamma kommer över en sväng ikväll o ska hjälpa mig att plantera ute i alla krukor. Just nu står allt oplanterat på altanen. Jag ÄLSKAR vår tomt, hoppas att ni oxå snart får en. :-)
Kram!

2008-05-14 @ 11:00:19
URL: http://www.wallmyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback