Nu ska det virkas

GF

Jag behöver ett par nya tofflor. Kylan utomhus sätter sina spår inne på golvet här hemma. Tofflorna jag har på mig nu börjar gå sönder.

Handarbete var helt totalt ute när jag gick textilprogrammet på gymnasiet. Vi pratade till och med om att det kanske kommer dö ut. Men det verkar inte vara någon risk. Handarbete är grejen nu ju. Så nu ska det virkas i pysselgruppen.

Min farmor virkade så söta tofflor minns jag. De var virkade i rutor. När jag nu bestämde mig för att virka sådana kom problemet - hur virkar man mönstrade rutor? Jag googlade lite och hittade två små gulliga filtar virkade i rutor. På webbsidan hittade jag även en
virkskola. Det var helt perfekt eftersom jag först inte alls förstod beskriviningen med alla förkortningar på hur man skulle virka. Så nu hoppas jag att det ska gå lite lättare. Nu har jag inhandlat garn på Yll o Tyll och går det bra att virka rutorna kanske jag gör en filt till bebisen också :-)

Kommentarer
Postat av: mojo

Vilka fina filtar du hittat. Och garberna du köpt är jättehärlig färg på. Lycka till med filt och tofflor

2007-02-23 @ 12:18:28
Postat av: Solis

Fredagsfika snart! Kommer du? ;)

2007-02-23 @ 14:27:47
Postat av: Therese H

Hihihi... kul med virkning..=) Kan tipsa om att både Karin, Sara och Tove är riktiga hejare på det där med "snurra-garn-med-pinne-grejer".
Ser för övrigt fram emot den där spa-kvällen....vi får väl se om vi får ihop nån dag...

Postat av: SMÄM

åh vad roligt, jag vill oxå vara med i pysselklubben. roligt med tofflor. jag sa faktiskt till dän idag att jag önskar mig innetofflor i födelsedagspresent. han som är i usa och allt :D kram

2007-02-24 @ 23:03:12
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: Anna L

Man undrar: hur mycket hann du virka? ;-) ;-)

2007-03-13 @ 08:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback